martes, 17 de abril de 2012

Treball en grup realitzat a classe sobre la Unitat Didàctica – 11 d’abril de 2012

El passat dimecres dia 11 d’abril vàrem treballar a classe la Unitat Didàctica. En aquesta hora i mitja lliure vam poder reflexionar sobre les diverses activitats que duríem a terme en cada apartat de la nostra Unitat. Treballarem mitjançant activitats grupals, com per exemple, la recerca d’imatges i l’anàlisi d’aquestes (comparació d’imatges dels anys 50 i imatges actuals); individuals, com l’activitat inicial que han de dur a terme els alumnes, que han de portar retalls d’imatges de coses típiques d’Espanya; activitats més dinàmiques, com la representació d’un ball popular (en aquest cas, la Sardana) i la imitació de l’”home del temps” (l’objectiu de la qual serà l’explicació del clima en diversos punts del planeta); i, per últim, activitats de caire manual, com un taller d’alimentació (on elaborarem un menjar típic de l’Equador) i l’elaboració d’un mural sobre els edificis i monuments més coneguts i impressionants de la Terra.
Val a dir que aquestes activitats han estat distribuïdes entres els membres del grup per tal d’alleujar-nos feina. El proper divendres les posarem en comú i redactarem els objectius i el contingut d’aquestes. Cal destacar que cada una de les activitats fa referència a una carta d’en Leo en la qual ens ha demanat informació o ens ha parlat sobre els aspectes que hi tractarem en aquestes.


D’altra banda, va costar-nos arribar a un consens quant al redactat de les cartes que la classe dels Viatgers enviarà a la família Mulet Righi. Hi havia membres del grup que defensaven que era més coherent que les cartes fossin escrites per la mestra, ja que si les fan els nens necessitaríem augmentar les sessions de manera notable. Finalment, vàrem estar d’acord en què les cartes haurien de ser escrites pels nens i, posteriorment, revisades a classe junt amb la mestra. Creiem que el projecte ha de ser interdisciplinar i d’aquesta manera, treballem els aspectes lingüístics.

No hay comentarios:

Publicar un comentario