miércoles, 4 de abril de 2012



UNITAT DIDÀCTICA


La nostra Unitat Didàctica anirà dirigida a la classe dels "Viatgers" de tercer de Primària. L'escola en la qual ens hem centrat és inclusiva i treballa per projectes. Així doncs, la temporalització d'aquesta Unitat està pensada per què duri un trimestre. La temàtica engloba la recerca d'informació sobre diversos països i les seves característiques principals (alimentació, cultura, localització, història, etc).
La idea va sorgir a partir de la multiculturalitat. Per poder fer-ho d'una manera més dinàmica per als alumnes, vàrem pensar que la correspondència amb un nen de la mateixa edat era una bona idea. Així, els Viatgers hauran d'escriure's amb en Leo, un nen argentí amic de la mestra, que els informarà i farà preguntes sobre els diferents llocs als qual vol o ha viatjat.
D'aquesta manera, es treballarà la multiculturalitat i un segon aspecte derivat d'una característica que presenta en Leo, que serà la inclusió.
Darrerament, val a dir que tots vàrem estar d'acord en l'elecció del tema. Creiem que els aspectes que tractarem s'han de tenir molt en compte a les aules degut a la realitat existent.



4 comentarios:

  1. Hola!!

    He estat mirant algunes unitats didàctiques dels grups de classe i la vostra m'ha cridat l'atenció.
    M'agrada molt com l'heu enfocada i crec que és una manera molt interesant de treballar aquest tema. A més, com dieu, avui dia el tema de la multiculturalitat està molt present a les escoles, i també podeu abastar molts àmbits relacionats amb la geografia.
    La idea que un nen d'altre país els expliqui les seves experiències em sembla bé per captar l’atenció dels alumnes, però m’agradaria aportar que, ja que l’escola és inclusiva, també podríeu treballar amb nens i nenes d’altres cultures dins de la mateixa aula.

    Ànims amb la vostra UD!

    Aida (grup 6)

    ResponderEliminar
  2. Hola!!!!!
    Trobo molt dinàmica I divertida la vostra proposta de UD sobre els “Viatgers” i així fer protagonistes als nens mitjançant diferents coneixements sobre cada lloc on viatjaran o visitaran, tals com la cultura, l’alimentació la història… Els nens i nenes poden aprendre molt del mon que els envolta i com la temàtica pot ser molt variada, podran gaudir fent de petits investigadors. També trobo molt original el tema del Leo amb el qual els nens compartiran correspondència. Dieu que el Leo té una característica i per aquest motiu representarà d’alguna manera la inclusió, tema molt encertat per treball amb els nens. Suposo que no dieu obertament què li passa per mantenir el suspens. Espero que en pròximes actualitzacions del blog ens feu alguna referència aquest tema!!
    Elsa Domínguez Delgado.

    ResponderEliminar
  3. Hola a tots!

    Llegides les vostres intencions respecte a l'UD he de dir que la trobo molt adient per l'edat de nens que heu triat donat que es troben en una època on comencen a deslligar-se de les explicacions mítiques i màgiques i necessiten quelcom més real. Inclòs si plantegèssiu el viatge com una aventura de la qual ells es puguin sentir protagonistes tant individualment com en grup encara (evidentment, des del meu punt de vista) podríeu fer una unitat didàctica més engrescadora.

    Ja m'hagués agradat fer un projecte com aquest a 3r!

    Cristian Latre Alcocer

    ResponderEliminar
  4. Mola! M'agrada molt que enfoqueu la vostra unitat didàctica a una escola que treballa per projectes. Tinc una pregunta: és una escola real? Té tota la pinta que us heu inspirat en una escola on algun ha anat a fer les pràctiques! ahahah! Jo també vaig anar a una escola amb treball per projectes i me'n vaig enamorar. M'agrada molt com funciona el sistema. I la idea d'escriure a en Leo em sembla molt tendra! Segur que si aquesta unitat es fes a una classe real, sortiria molt bé!

    Ja aniré llegint els vostres avenços! Segur que en un futur farem servir tots aquesta pila d'unitats que estem fent entre tots!

    Marta Rakosnik

    ResponderEliminar